Valtuustoaloite kesäkioskin saamiseksi Varessäikkään

Valtuustoaloite                                                                                                                   27.1.2016

Kesäkioskin saamiseksi Varessäikkään

Varessäikkä on tullut suosituksi kesäpäivänviettopaikaksi Siikajoen kunnassa. Varessäikän hiekkarannoille tullaan uimaan niin omasta kunnasta kuin myös kuntamme rajojen ulkopuoleltakin. Paikka on etenkin lapsiperheiden ja purjelautailijoiden suosiossa. Lämpiminä päivinä rannalla onkin väkeä niin paljon, että parkkipaikankin löytyminen voi olla vaikeaa.

Varessäikällä on merkitystä Siikajoen kunnalle niin matkailun, omien kuntalaisten hyvinvoinnin kuin kuntamarkkinoinninkin kannalta. Kasvaneiden kävijämäärien vuoksi Siikajoen kunta on ryhtynyt panostamaan Varessäikän viihtyvyyteen mm. siistimällä aluetta ja rakentamalla sinne invavessat.

Varessäikän kehittämistä kannattaa ehdottomasti jatkaa. Kuntalaisilta ja kävijöiltä on tullut paljon palautetta kesäkioskin tarpeesta. Tauvossa on kunnan omistamassa rakennuksessa pieni kesäkioski joka palvelee kävijöitä yrittäjävetoisesti. Myös Varessäikässä voisi toimia pieni karkin, juomien ja jäätelön myynnillä palveleva kioski saman periaatteen mukaisesti kunnan omistamassa kioskirakennuksessa. Kunta voisi mahdollisuuksien mukaan hyödyntää työpajan osaamista kioskin rakentamisessa.

Samalla kunta voisi tarkistaa parkkipaikkojen riittävyyden, oikean sijoittelun ja merkinnän Varessäikän alueella.

Edellä mainituin perustein esitämme, että:

Siikajoen kunta ryhtyy toimiin kesäkioskin saamiseksi Varessäikkään.

Siikajoella 27.1.2015

Perussuomalaisten valtuustoryhmä